fredag 22 juni 2012

Virkade tofflor

I dag är det midsommar och solen skiner, det blåser en aning, men det gör inget, så länge det inte regnar. Jag har virkat mig ett par tofflor efter mönster från Drops. Jag är den typen som oavsett årstid vandrar runt i tofflor/sockor inomhus - så jag sliter ut en hel del par. Det gäller alltså att fylla på i förrådet.

Mönster fr. Drops Design, garn Paris
Nu har förresten Drops höst- o vintermönster kommit på nätet. Det finns mycket snyggt där! 
Nu vill jag visa en närbild på paradisbusken som blommar för fullt i trädgården. Den gör verkligen skäl för namnet - översållad med skyar av små rosa blommor.


Till sist vill jag tacka er alla för de trevliga o omtänksamma kommentarer jag får - Tack! Samtidigt önskar jag alla en riktigt trevlig, glad o avkopplande midsommar. Ha det bra // Tina

3 kommentarer:

StickFia sa...

Fina tofflor, hoppas du inte behöver använda dom förrän till hösten. :-)

nattugglan sa...

fina tossor.. Jag är den yupen som jämnt går omkring barfota..men är det riktigt kallt ja då kommer tossorna fram..så jag skulle nog kunna virka mej ett par för de va snygga. Busken va oxå härlig..ha en bra dag!

Otaliga projekt sa...

Det där var ett riktigt bra tips. Det är ju perfekt att bli av med lite restgarner samtidigt som det blir nåt vettigt av det.