onsdag 25 juli 2012

Klockargårdens trädgårdsbutik

I går var jag i paradiset och vände! Ja, det är faktiskt sant. Vi åkte många mil för att titta på Klockargårdens trädgårdsbutik, o där var det alldeles, alldeles underbart. En sån fröjd att vandra runt i växthusen o trädgårdsmiljöerna, fullt med inspiration och växter. Jag kan verkligen varmt rekommendera ett besök där, det ligger ca 2 mil norr om Växjö.  

"Gamla Kyrkstallet" fyllt med vackra ting både för hem o trädgård

Gamla kyrkstallet


Prylar i massor

Rostig höna - underbart fin!

Växter, krukor lyktor m.m.

Rostigt träd ca 1,5 m högt

Bågar av armeringsjärn, överväxta av klängväxter

Underbar rostig blomma, ca 0,5 meter i diameter
Jag passade på att köpa en ny vinranka - hoppas den klarar sig hos mig bara. I grannhuset brevid Klockaregården ligger Systrarna Skogsströms Lantcafé. Lika härligt var det där - en lanthandel med nostalgiprylar, delikatesser, karameller m.m. 

Nu hoppas jag att ni alla får en bra dag. Sommarvärmen har gjort sitt stora återintåg här på Småländska Höglandet - vi njuter!
 

3 kommentarer:

Hamrånge slöjdare sa...

Men du vad mycket prylar!! Måste vara härligt att få gå runt och upptäcka allt detta!

Mmatilda sa...

Vilket mysigt ställe!

Otaliga projekt sa...

Ja, visst är det fint där. För att inte tala om fiket, jag kan knappt titta mig mätt på alla där inne.