torsdag 26 juli 2012

Ante får vad han tål!


Ante i gröngräset

Som sagt är växthuset invaderat av myror. I går åkte jag till Granngården, en hel hylla med olika gift för olika insekter, för såväl inom- o utomhusbruk fanns det där! Jag köpte några myrdosor (som doftar honung för att locka till sig myrorna) som ställdes ut, på en gång så fort jag kom hem, på strategiska ställen. Dessutom köpte jag ett spray (nedbrytbart), som dödar på en gång! Det låter hemskt o det är det också, men känns ändå nödvändigt.  Jag menar, vems är växthuset, mitt eller myriader med myrors!

Ante i rosbusken

Sprayet visade sig väldigt effektivt o problemet börjar minska påtagligt - en smula dåligt samvete har jag dock! 

4 kommentarer:

Hamrånge slöjdare sa...

Ha inte dåligt samvete, dom borde ta reda på var dom får bo innan dom flyttar in!
Det är väldigt mycket myror i år.

StickFia sa...

Räcker med en myra!
JAg brukar hälla salt i deras bogångar, det är som att dom drunknar i rullsanden som saltet upplevs som. Då flyttar överlevarna.

Mia stickar sa...

Myror är inte kul! Hoppas du blir av med dem!

Christel Wijk sa...

Stål-Ante är ju häftig. Myror är inte roliga annars.