söndag 21 oktober 2012

Stickad kofta med raglanärmar - "Winter morning"

Så var den då äntligen klar, mitt största stickprojekt hittills, en jeansblå, mjuk o varm kofta med raglanärmar. Mönster från Drops Design och garnet Alaska (100 % ull). Mönstret finns i de senaste höstkatalogerna o kallas för "Winter Morning". Jag ska nog inte behöva frysa i denna kofta!

Det var inte så svårt som jag trodde, det där med raglanärmar. Men däremot tyckte jag att det blev tungt att sticka när väl ärmarna satt på samma rundsticka som bak- o framstycket satt på! Så just av den anledningen är det tveksamt om det blir nån mer raglankofta....

Först kommer då en bild på min egen skapelse, det saknas knappar men de är på gång! Därefter en "proffsbild" från Drops.



 

5 kommentarer:

Mmatilda sa...

Vilken stilig kofta, den får du nog användning för!

ansipansan sa...

Superfin kofta och mysig färg!!

Mia stickar sa...

Fin kofta och fin färg! Jag gillar koftor så bra att ha, bara att ta av om det blir för varmt! (vilket jag sällan tycker att det blir!)

Lilla Källängen sa...

Vad duktig du är på att sticka och virka, det är något som jag inte är vidare bra på:-)
Roligt att du hittade in till mig och vill vara med i min utlottning!
Ha en riktigt fin dag
Kram Anneli

Sanne sa...

Jättefin!