lördag 8 juni 2013

Jordgubbar - äntligen!

I går plockade jag de första jordgubbarna! Har fem plantor av en remonterande sort i växthuset som jag tyvärr tappat namnet på, men söta o goda är dom i varje fall. Tillsammans med glass, grädde o maräng blev det en jättegod efterrätt till gårdagens middag.

I år odlar jag mina tomater i hinkar, för första gången. Blev trött på att byta ut jorden med spade o skottkärra....Jag har klätt in hinkarna med säckväv och knutit grova snören runt. Blev bra! Snickrade också två odlingslådor (ca 40x50 cm) som jag målat i en gråaktig färg - gurkor, basilika, chili och physalis huserar där. Såg på min morgonrunda att gurkorna verkligen är på gång (10 cm).

 
♥~❀~♥~❀~♥

3 kommentarer:

Hamrånge slöjdare sa...

Vilken härlig färg på dina jordgubbar. Dom ser verkligen goda ut.

Marie maräng sa...

Oh.. så gott med egna jordgubbar! Mina plantor har precis börjat blomma.

Snygga krukorna till tomaterna blev :)

Önskar dig en skön vecka!
Kram Marie

Marie maräng sa...

Tittar in för att önska dig en härlig midsommarhelg!
Kram Marie