torsdag 27 juni 2013

Nya stickade sockor

Ja nu var det längesedan som jag fick nåt färdigstickat ur händerna. Men här är dom i varje fall, ett par tjocka goa ullsockor. Jag är ju frusen om fötterna och trivs i sockor i princip året runt. Är jag riktigt frusen sover jag till o med med sockorna på. Mönstret har jag hittat på själv och garnet är Drops Alaska. Jag har redan börjat med nästa par i ett riktigt tjockt garn. Använder stickor nr 8 så det går fort fram.


Denna vecka har jag verkligen inte legat på latsidan på jobbet, i morron är sista dagen innan semestern. Det är ganska skönt att få avsluta så många ärenden som möjligt och gå på den efterlängtade ledighet med gott samvete. Fem veckor i streck ska jag ha, vilket aldrig hänt tidigare, känns lyxigt. Hoppas bara att vädret visar sig från sin bästa sida, till skillnad från förra o förrförra sommaren då det mesta regnade bort.

Hoppas ni alla har en bra sommar!
Kram

1 kommentar:

Sockan o Vanten sa...

Hej, vilken underbar blogg, den kommer jag att titta in på många, många gånger. Glad sommar! //Ulrika