fredag 1 november 2013

Stickad petrolblå kofta

Ja så var den då äntligen klar, min nya sköna kofta i härligt ullgarn. För första gången så känner jag att ”denna kofta kommer jag att använda”, har i vanliga fall en lätt kritisk inställning till mina alster. Kanske kan den till och med bli en favorit – vem vet! Det är ett av de senast utlagda mönstren på Drops som jag började sticka på redan i juli och först nu är den klar. Jag hade inga svårigheter med mönstret men däremot med inspirationen – som bortblåst. 


Knappar saknas än, tyvärr så la garnaffären ner sin verksamhet i somras, så jag har inte haft möjligheten att köpa några ännu, men jag funderar på pärlemoknappar, tror det kan bli fint. 

Mönster: Drops 150-8
Garn: Drops Alaska, nästan 9 nystan
Stickor: Rundsticka 5 mm. 


Jag gjorde min kofta 10 cm längre än vad mönstret säger, tycker det är skönt om koftan kommer ner lite om baken!

Nytt garn är redan inhandlat. Jag beställde från Yll o Tylls hemsida och fick leverans redan efter tre dagar, perfekt må jag säga. Det blev ännu ett garn från Drops, tolv nystan med en blandning av alpaca, ull och lin. Jag ska nog göra ännu en kofta (fast i annat mönster).


 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad fin. Nu blev jag inspirerad. Jag har länge aktat mig för stora arbeten, men börjar bli mogen för det igen. Hälsningar Pegos4

Mia stickar sa...

Så fin den blev, inte konstigt om det blir en favorit!
Kände på ett nystan med liknande blandning på garnaffären här, kändes ljuvligt. Tror hon skulle ta hem mer!

Hedvig sa...

Vilken vacker färg! :)

Marie maräng sa...

Tittar in för att önskar dig en fin start på det nya året!

Kram Marie