söndag 1 juni 2014

Stickade ullstrumpor i sommarvärmen

Ja nu bloggar jag mina nystickade ullstrumpor så här på årets första "riktiga" sommardag. Det kanske finns någon mer än jag därute som kan gå runt i varma goa strumpor även fast det är sommarvarmt, vad vet jag! Tjocka, mjuka o sköna är dom i varje fall, stickade i Hjertegarns Naturuld. Efter en otalig mängd stickade strumpor genom åren så behöver jag inte längre något mönster, utan det får gå på frihand.


I dag har jag bakat toscabullar, sockerkaka med frukt i och två sorters småkakor. Det vankas student till nästa helg med gäster på besök, så det gäller att "bulla upp". Mat och tårta har jag dock fuskat med och beställt!
 
Trevlig helg
 

2 kommentarer:

Marie maräng sa...

Så mysiga strumpor!

Här har vi student om 10 dagar så det är mycket att tänka på.

Ha en fin start på veckan!
Kram Marie

Marie maräng sa...

Dom skulle verkligen behövas den här kalla sommaren :(

Önskar dig en fin helg!
Kram Marie