söndag 10 augusti 2014

Kortärmad kofta

"Sommar under maskorna" har designern på Sandnes garn kallat årets Line-mönster. Visst låter det vackert! Häftet innehåller 15 mönster och jag kan nog tänka mig att sticka ytterligare något/några plagg i kollektionen. Hur som helst valde jag att göra en kortärmad, midjekort sommarkofta, skön till svala kvällar.
 
 
Mönster: Från häftet "Line - Sommar under maskorna", Sandnes garn
Garn: 8 (strl M) nystan av Sandnes garn Line, färg natur (53% bomull, 33% viskos och 14% lin. 50 gr = 110 meter)
Stickfasthet: 20 maskor på sticka nr.4 = 10 cm 
Stickor: rundstickor 3,5 och 4 mm
Teknik: avig slätstickning, dvs sticka am på räts och rm på avigs 
 
 
Det här med att välja knappar kan jag tycka är lite knepigt. Ska det vara trä, metall, plast, pärlemor eller kanske skinnknappar? Sen har vi färgval, struktur m.m. Jag blir lätt förvirrad och vet vara sig ut eller in till slut. Men i detta fallet tycker jag (själv) att knappvalet blev bra. Jag är nöjd med slutresultatet!
 
♥~❀~♥~❀~♥
 

2 kommentarer:

Christel Wijk sa...

Vilken fin och användbar kofta. Ser jätteskön ut.

Marie maräng sa...

Åh... vilken mysig kofta!

Önskar dig en fin söndag!
Kram Marie